Şubat 14, 2015

İzmailovsky market




Matruşka, iç içe geçen meşhur rus bebekleri. Her yerde satılsalarda biz bunları İzmailovsky açık pazarında bulduk.

Burası kocaman bir açık hava pazarı, güzel bir günde rahatlıkla tüm gününüzü geçirebilirsiniz. Ruslara ait tüm turistik malzemeler var burada; tahta işleri, kalpaklar, matruşkalar, eski döneme ait Rus eşyaları, tablolar, antikalar, ikinci el eşyalar, halılar, metal boyama tabaklar, mavi beyaz rus seramikleri, geleneksel rus eşarpları ve daha neler neler. Bizim kapalıçarşi gibi söylenen fiyatlar pazarlığa açık, denediğimiz bir kalpak için istenen 5000 ruble biz vazgeçince 2000'e kadar indi örneğin.
Pazarın hemen yanında ise ahşaptan yapılmış pek çok geleneksel evin olduğu bir park mevcut.
Havanın pek bi soğuk olması nedeni ile (-5, kim bilir hissedilen kaç? ) aşağıdaki fotolarda da görebileceğiniz gibi tezgahlar oldukça boş.



Pazara ulaşım için koyu mavi metro hattında Partizanskaya metrosunda inmeniz gerekir , eğer bizim gibi bir istasyon daha gider ve izmailovsky durağında inerseniz kendinizi aşağıdaki parkta bulursunuz, evet evet elinde kayaklara aldanmayın burası bir kayak merkezi değil sadece şehrin içindeki bir park. Şehrin içinde kar görmek pek mümkün değil , yağar yağmaz hemen süpürülüyor ve gece gündüz kamyonlarla şehir dışına taşınıyor ama parklar kayak ve paten için süper...







6 yorum:

  1. Çok güzel bir tanıtım olmuş. Rengarenk matruşkalar nefis.Parkın o karlı haline imrenmedim açıkcası çünkü bu anda burası da bayağı soğuk.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler İlhan Bey, bu arada yemek bloğunuza bayıldım ve takibe aldım.

    YanıtlaSil
  3. Bana bu coğrafya hep Polonya`yı hatırlatıyor. Kültür ve dil de farklı değil zaten:) Hayatımın en soğuk aylarını ve kış mevsiminin ne olduğunu orda yaşadım 3 yıl:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moskava yazın güzel ama kış için aynı şeyi söyleyemiyeceğim, karanlık ve soğuk. Yıllardır oturmadığım kadar evdeyim, tam ev kuşu oldum.

      Sil
  4. Çok güzel kareler ama bunlar kıskanıyorum! Hayır o matruşkalardan almadan döndüm ya Rusya'dan çok mutsuzum Gorbaçov'lu olanlardan istiyordum üstelik de... Ah ah.. Ne planlarım vardı Moskova'dan alacaklarımla ilgili de evdeki hesap çarşıdakiyle geçinemedi kesinlikle tekrar gidilmeli :D Bu yazıya da içimi döktüm böylece :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gorbaçov'lu matruşka sana gelecek, evren mesajını aldı :)) ama bugün geldim Türkiye'ye yani bu sefer kaçırdın Nisan'a artık.

      Sil