Kasım 30, 2014

Green juice lovers

Bu senenin başıydı , aslında tam olarak 17 Ocak bir arkadaşım tarafından facebook "Green Juice Lovers " grubuna dahil edilmem. Tam da o aralar Banu Kalaycı rehberliğinde ruh-beden-zihin üzerinde çalışmalara başlamıştım. Uzun süredir yük olarak taşıdığım kilolarım sağlık sorunları yaratmaya başlamıştı, beden farkındalığı ile birlikte bu konu da birşeyler yapmam gerektiğini biliyordum ama nerden başlıyacaktım. Daha önce diyetisyen denemiş oldukça iyi sonuç almış ama yanlızca 1 yıl koruyabilmiştim verdiğim kiloları. Bu sefer ne diyetisyene ayıracak vaktim ne de diyet deniyecek motivasyonum vardı, başka bir şey gerekliydi. Cevap grup üyelerinin mesajları ile yavaş yavaş şekil bulmaya başladı, ne yediğimiz ile ilgili farkındalık çok önemliydi. Juice orucunu denedim önce 1 gün , sonra 3 gün sonra da 1 öğünü juice'a çevirmeyi ki bu genellikle akşam yemeği oluyordu. Juice ne miydi? çok kabaca sebze ve meyve suyu, ama hangileri ne oranda ve nasıl sıkılmalı çok önemli. Sonra şeker bağımlısı olduğumu kabullenip 21 gün şeker orucu ile bu bağımlılığı büyük ölçüde azaltım, giderek hafiflemeye başlamıştım, üstelik bu bir diyet değil dönüşümdü ya da değişimdi. Artık yediğim herşeyi çok dikkatle seçiyor, ihtiyacım olan miktarı yiyordum. İşlenmiş gıdalar ve katkı maddeleri konusunda çok daha duyarlıydım, şekerden sonra hayvansal proteinlerde büyük oranda beslenme rutinimden çıktı , buna bir de günlük yürüyüşleri eklediğimden beri toplam 13 kg daha hafifim artık. Elimde bir diyet listem yok, ama benim için ne doğru çoğunlukla biliyorum, gruba üye olmak isterseniz sizi hemen ekliyorlar ondan sonra tek yapmanız orada paylaşılan bilgileri takip edip doğru beslenme konusunda bilgilenmek, sağlıkla kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder