Nisan 27, 2015

Sokolniki Park

Park zengini kent Moskova, park deyince öyle üç beş ağaç ve beton yığını değil her bir park bir orman üstelik parkın kapısına kadar metro mevcut. Bu pazar parkımız Sokolniki, Derin doğum günü aktivitesine davetli parkta. Parkın içinde Panda park adlı bir bölüm var, ağaç tırmanış ve geçiş parkurları hazırlamışlar çocuklar için



Yeşil montlu bizim kız, kendini bağlayıp karşıya geçmeye hazırlanıyor arkadaşları ile, başlangıçta öğretilen kendini halata bağlama ve güvenlik eğitiminden sonra yanlızlar ağaçların tepesinde
Karşıya geçiş anı, keyif ve heyecan dolu bir gülümseme ile.

Parkın içi dolu ama alan büyük olunca rahatsız olmuyor insan, ağaçların içinde labirent gibi yürüme yolları var. Veee herkes tekerlek donanımlı, yaşlılar ve bizim dışımızda kimse yürümüyor, etraf bisiklet, kaykay, patenden geçilmiyor.
Doğa yeni yeni uyanmaya başladı, çürümüş yaprakların altından çiçekler boyunlarını uzatmaya başlamış.

Ağaçların üzerinde çocuklar tarafından süslenen kuş kafesleri var. Bir de pet şişelerden yapılan kuş yemlikleri var, baktım bir tanesinde kuş içinde oturuyor halbuki lolipu 'nun yaptığı dünya güzeli kuş evine hiç uğramadı bu şapşikler, olsun hala ağacımda ve ben ona bayılıyorum.


Orman içinde yapay göletler de mevcut, sanırım burda balık da var.



Topraklanma zamanı, toprakla enerji alış verişi, ışıkla yakınma.


Bu mu? "Saat 7'de CTC kanalında , nasıl zayıfladık, eski kocaman kıyafetlerimizi bakın buraya attık" diye tercüme ettiler. Kıyafetler gerçekten kocaman, aferin onlara o zaman.

Biz yine çooook keyif aldık parkta geçen bu hafta sonundan.


11 yorum:

  1. çok güzel olmuş.insan doğayla toprakla ve suyla her daim içiçe olmalı.deniz veya göl ve orman ikilisi her daim beni mutlu eder.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de deniz olsa burda ne süper olur , sevgiler.

      Sil
  2. Beceremediklerimizden biri de bu yapay göletler....hoş doğallarına sahip olamıyoruz ki....çok güzel bir yayın olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Sertaç, İstanbul'daki evimiz Lagün conseptli, satın alırken doğal gölet balıklar olacak denmişti ama şimdi bizim attığımız koileri bile toplamak istiyorlar gölet bozuluyormuş :( ama süper bir kurbağa çiftliğimiz oldu yakında ihraç etmeye başlarız.

      Sil
  3. Hemen baktım. Krem rengi göz kalemi mi? Hemen denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  4. Hmmm, biri park mı didi, ağaç mı didi?! Heemmen oraya bi el atalım, binalar dikelim biz. :P
    Özendim, ne yalan söyleyeyim. Burda olsa ağaç da olsa, orman da olsa, hafta sonu mangal kokusundan çekilmezdi. Benim yerime de gez bi dahakine. ;) Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya mangal yapan yoktu, bilmiyorlar bunlar hiç doğanın tadını çıkarmayı, haftaya mangal mı yapsak acaba :))

      Sil
  5. fotoğraflara bayıldım. Seni takibe aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    http://www.bakbuharika.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, takibe aldım. Sevgilerimle.

      Sil
  6. İnsanın enerji depolayacağı süper yerler. Hele çocuklara olan aktiviteye bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok bu parkları özliyeceğim sanırım döndüğümde, her biri ayrı güzel İlhan Bey.

      Sil