Mart 04, 2015

Kızkardeşim

                           
    
Sanırım daha beş bile değilim, henüz kızkardeşim yürümeye başlamamış. Aramızda tam 3,5 yıl var. Derya şimdilik benden kısa ama bu fazla uzun sürmüyor, ilkokul çağına geldiğinde önce annemle beni geçiyor, sonra evin en uzunu liderliğine oturuyor. İlkokulda annem önlükleri dikerken onunkini kendi üzerinde prova ediyor. 
Mersin'deyiz, çevremiz akrabalarla çevrili , eğlencenin kuzenin bol olduğu dönemler. Bu ben sekiz yaşındayken babamın tayini nedeni ile son buluyor, istikamet Kahramanmaraş. Denizden uzak , karla tanıştığımız yeni bir coğrafya. Karı ilk defa gören annem tarafından kat kat lahana gibi giydiriliyoruz, kalınlıktan kollar aşağı inmiyor, yürüyemiyoruz. 
Ve iki kardeş başbaşa kalıyoruz, iki pek benzemez. Herşeyden korkan Derya'yı birşeyler yapmaya ikna etmek zor.O kadar ki kuzenler onu korkutmak için bir üst katın balkonundan pamuk parçaları atıyor , bizimki çığlığı basıyor. Kızım da aynı teyzesi, allahtan büyüyünce bitiyor teyzeden deneyimliyiz. Arada anlaşmazlık olunca hemen ağlamaya başlıyor, o zamanlar pek bi sinirli annem ikimize de terlikle terbiye veriyor. Çocuk ayırt etmezdi annem terbiye de, kim suçlu diye de bakmazdı biz de kardeşime vurma bana vur diye ağlardık. Böyle anlattığıma bakmayın, popoya bir iki terlik vuruşundan bahsediyorum.
Bir de çukulataları hatırlarım, ben benimkini hemen bitirir ve yavaş yavaş yiyen Derya'nınkine sulanırdım, vermek istemeyince sanırım fazla sıkıştırırdım ki olay annem tarafından duyulur ve olaya el konulurdu.
Ne çok evcilik oynadık beraber , divanlar sal olurdu evdeki terlikler balık, masanın altı çadır.
Yan yana yataklarda yatardık, gece korkunca onun yanına sığınırdım. Kocaman olduk, hala başıma bir şey gelince ilk onu aramak isterim. O kocaman cüssesi, içinde fırtınalar kopsa bile belli etmeyen cool hali ile onu yanımda görmek isterim. Aynı şehirdeyken bile çok görüşemesek de şimdi farklı ülkelerdeyken onu çok özlüyorum. Bir araya geldiğimiz de çabuk sıkılan, hiç birşeyi beğenmiyen ruh hali benim boğazımı sıksa da , her sesini duyduğumda yanımda olsun istiyorum..Kızkardeş candır, iyiki vardır.....

1 yorum:

  1. Elimdekileri yiyip erkek kardeşiminkilere sulanmak benim hala adetim ama kız kardeş sahibi olmak çok isterdim ben de :)

    YanıtlaSil